Care sunt cele mai bune alimente de post

0

Pe lângă latura spirituală a postului despre care am vorbit aici, postul este binevenit și pentru detoxifierea organismului după ce s-a consumat în exces, dezorganizat sau prea gras. 

Pentru a ne susține corpul în perioada postului este bine să avem o alimentație cât mai diversificată, care să includă legume, fructe, cereale, semințe, soia/linte.

 Fructele și legumele sunt de un mare ajutor în timpul postului

 

În categoria legumelor, primele menționate sunt verdețurile crude – ceapă verde, spanac, urzici, rucola, leurda, care pot fi consumate atât în salate, cât și în mâncăruri pline de vitamine și gustoase.

Tot în categoria legumelor, la loc de frunte în această perioadă, în care avem nevoie de proteine, includem și fasolea boabe, năutul, mazărea și lintea.

În funcție de sezon, fructele ne oferă o gamă diversificată de vitamine, benefice organismului în perioadele de post și nu numai.

Astfel, fructele sunt indicate a fi consumate la micul dejun sau ca gustare, combinate și în cantități potrivite. Fructele de pădure reprezintă o sursă bună de antioxidanți care ajută corpul să lupte împotriva bolilor.

Citricele (portocale, lămâi, grapefruit) conțin vitamina C, un aliat al sistemului imunitar care este deosebit de important în perioadele reci, dar și în restul anului.

Postul poate fi ușor susținut cu aport de cereale și semințe

 

În categoria cerealelor integrale includem, printre cele mai importante, ovăzul, orezul brun, porumbul, pâinea și pastele integrale din secară, precum și mai recent introduse în alimentația noastră, a românilor, quinoa și bulgurul.

Toate acestea pot fi folosite atât în preparate consumate la mic dejun, cât și în mâncăruri gustoase și hrănitoare în  timpul zilei.

Semințele reprezintă o sursă excelentă de proteine, fibre și grăsimi esențiale care ne sunt de un real folos în timpul postului. Astfel, nucile, migdalele, semințele crude de dovleac, de pin, de floarea soarelui, alunele de pădure, constituie un aliat de încredere în menținerea unei alimentații echilibrate și în perioada postului.

Se recomandă însă atenție în folosirea excesivă, dar și în combinarea acestora, întrucât au un aport caloric mare.

Soia reprezintă o alternativă excelentă de consum în perioada postului, având un conținut mare de fibre (benefice pentru o digestie sănătoasă), dar și proteine (elemente care dispar prin renunțarea la consumul de produse din carne și lapte în perioada postului).

Sursa foto:pixabay

Share.